Thursday, December 10, 2009

HATI-HATI DENGAN PEMAKANAN KITA!!...

lari skit dari cerita POLITIK.sampai2kan pada yg lain2.Jangan ambil remeh sumber makanan kita.sume menjadi darah daging kita dan keturunan kita..bagaimana rupa generasi kita nanti atas kecuaian kita sendiri..


Saya Harap Anda Jangan Terlepas Pandang

Ingat mengingati sesame islam..tolong forwardkan…
Makan dulu sebelum baca, takut2 hilang selera…



















AWAS !!! Ada di jual di 7-11











Jangan Minum AIR KICKAPOO


Pengumuman penting untuk UMAT ISLAM semua, sebenarnya air kickapoo bergas yang selalu diminum kat Malaysia ni berasal dari syarikat ARAK , nama syarikat MONARCH BEVERAGE, bukti lihat web kat bawah ni:

Tolong sebarkan dan jgn sekali-kali membelinya..

http://www.kickapoo joy..com/ history.html






http://www.monarch- beverage. com/home. htm



Jolly Shandy : Arak Alaf Baru yang mengelirukan! !








PERHATIAN SEMUA!!! Carlsberg baru sahaja mengeluarkan dua produk minuman tin terbarunya bernama JOLLY SHANDY berperisa LEMON dan ORANGE .

Malah corak dan warna tin minuman tersebut seolah2 sama seperti tin minuman biasa F&N, PEPSI, Coca Cola, Drinho, Yeos, etc.

Apa yang membimbangkan kita semua umat Islam ialah kemungkinan ia dipasarkan secara terbuka dan meluas sehinggakan ada nanti umat Islam yang terbeli minuman tersebut. Tambahan pula perkataan "Contains alcohol" hanya di tulis kecil sahaja di belakang tin tersebut.


Minuman Berkarbonat Ternama Mengandungi Bahan Asing







KUALA LUMPUR – Unit Aduan PPIM telah menerima aduan seorang pengguna yang membeli air minuman Coca – Cola mengandungi benda asing yang menjijikkan.
Itu senario yang berlaku kepada seorang penggemar Coca – Cola minuman berkarbonat popular yang terpaksa menanggung kerugian kerana terbeli " air makhluk asing." Penggemar tersebut kesal apabila tertipu oleh sebuah syarikat pengeluar minuman antarabangsa dan terkemuka kerana menjual air yang berisi bahan kotoran.
Mangsa mendakwa tertipu dengan isi kandungan air coca-cola selepas membeli minuman itu di sebuah kedai runcit di Kapar, Klang .
PPIM juga was-was dengan status halal minuman coca-cola kerana disyaki mengandungi bahan terlarang dalam ramuan minuman keluaran syarikat tersebut. Syarikat ini juga dipercayai menyokong Rejim Yahudi dengan memberi bantuan moral dan kewangan yang besar untuk melakukan kekejaman dan keganasan terhadap kemanusiaan dan negara-negara yang lemah sejak berkurun lamanya.
PPIM telah lama melancarkan boikot terpilih termasuklah Coca – Cola dan menyeru masyarakat pengguna Islam melakukan perkara yang sama. PPIM mengambil langkah drastik dengan membuat laporan di Balai Polis Setapak demi kepentingan hak kemanusiaan dan kepenggunaan.
Adalah lebih baik kita memberi keuntungan kepada syarikat yang mesra pengguna, bermoral dan beretika daripada syarikat yang tidak menghormati malah menindas nilai kemanusiaan, keagamaan malah menggunakan keuntungan yang diperolehi untuk terus membantu proses penindasan dan kezaliman..
Sokonglah produk keluaran Islam.


AYAM TESCO Tak Halal

PETIKAN AKHBAR BERITA HARIAN 20 FEBRUARI 2008






Produk paling LARIS tetapi TIDAK HALAL



1.Shampoo dan facial DOVE
2.Pringles potato chips
3...Lychee NARCISSUS






KESEMUA YG DI ATAS ADA MENGANDUNGI LEMAK BABI/KHINZIR
.
JAKIM telah menghantar surat pada semua retailer supaya tutup tanda halal pada produk tersebut.





* Di atas adalah barang2 keluaran Narcissus



"Narcissus" is an established and well known brand associated with high quality China canned food and seasoning such as whole mushrooms, asparagus spears, lychees, spiced pork cubes, stewed pork chops etc. The range of "Narcissus" food products, which is very well demanded in many parts of the world, include :
· Canned Meat
· Canned Seafood
· Canned Fruits
· Canned Vegetables
· Seasonings










RENNET [ KHINZIR ]





KERATAN-KERATAN AKHBAR YANG MELAPORKAN.. . YANG PASTI MELOYAKAN TEKAK ANDA












"...adalah tidak mustahil, seorang ISLAM yang kini sudah berusia 40 tahun,...kalau dihitung
...mungkin dah termakan seekor babi secara syubhah...!! !"


"...SEDARILAH UMAT ISLAM DI MALAYSIA INI, SELAMA INI DAN SAMPAI SEKARANG INI...APA YANG TELAH MASUK KE MULUT KITA, ANAK-ANAK KITA....ADALAH MAKANAN & MINUMAN HAMPIR SEMUANYA ADALAH SYUBHAH..."

...masih lagi dok fikir ??? sampai bila nak fikir ???

"...marilah bersama-sama kami,..kita sama-sama berjamaah mencari, mempromosi & mengguna produk-produk yang 100% HALAL keluaran syarikat 100% Bumiputra Muslim.....demi masa depan anak bangsa kita...
MELAYU & ISLAM...INSYAALLAH"


Saturday, September 19, 2009

Keluhan YB PAS bukan KRONI menjelang SYAWAL!!

Paku Dulang PAku Serpih....



apa yg saya nak kongsi di sini adalah rintihan rakyat susah yg selalu mengharapkan belas ehsan wakil rakyat yg di pilih mereka sebelum hari raya ini...



perasaan mereka dapat saya gambarkan kerana saya juga org susah tetapi sedikit bernasib baik kerana mempunyai pekerjaan tetap dan masih menerima bonus raya walaupun bukan jumlah yg banyak seperti bonus tahunan..saya juga merasai apabila tak dapat membelikan anak2 baju yg mereka suka tetapi membeli pakaian yg saya mampu..kita sebagai ibu bapa hanya gembira apabila anak2 gembira..tetapi tetap sedih kerana anak2 belum mampu memahami apa yg sedang berlaku..



kisah seperti tajuk di atas bukan sahaja berlaku di KELANTAN..tetapi kebanyakkan rakyat di negeri2 lain tidak banyak yg terlalu bergantung harap kepada wakil rakyat mereka..apa yg berlaku di kelantan,memang sangat2 sedih lagi2 aidilfitri bakal menjelang tiba..



sebenarnye rintihan rakyat yg susah itu hanya memohon bantuan dari kerajaan PAS negeri yg mereka sangka wakil rakyat sebagai perantara memberi wang saguhati untuk rakyat susah untuk berhari raya..seperti kerajaan BN terengganu..saya lihat ramai berkumpul untuk menerima wang saguhati hari raya di dewan2 org ramai dan mungkin juga inilah yg di gambarkan rakyat KELANTAN untuk kerajaan PAS mereka..tetapi...tetapi.....dan tetapi..



wakil rakyat yg tidak menjadi kroni pejabat menteri besar,bukan golongan anwaribrahim,bukan waki rakyat kontraktor balak...hanya sekadar membisu.apa jawapan akan di berikan kepada rakyat di kawasan mereka??saya bukan kontraktor balak??atau peruntukan raya tak ada?atau saya bukan kroni pejabat menteri besar??...tetapi kawasan yg wakil rakyat yg PANDAI mencari lubang adalah mewah..mereka juga pandai membodek untuk rakyat kawasan mereka....exco2 kerajaan PAS kelantan juga memperolehi peruntukan raya untuk rakyat susah,malangnya peruntukan tu sume tak sampai pada rakyat....rakyat tahu ke sume ni??macam mana nak tahu,hari2 bace HARAMKAH!!!..mana ade cerita duit peruntukan untuk rakyat!!hari2 di brainwash penyokong2 PAS kerajaan BN zalim kerana merompak royalti minyak kelantan.duit hasil negeri di bahagi samarata pada kroni..bijak..bijak..dalam haramkah tu hanya cerita andaian,fitnah,adu domba,gosip,melaga-lagakan orang islam,mendewakan DAP,mendewakan ANWARIBRAHIM..kerana kepala HARAMKAH adalah husam musa yg telah berjaya mengkayakan kroni2 dia..dahulu banyak isu2 kerajaan BN di ulas ulama PAS..sekarang??mana pergi ustaz ismail kamus??ustaz taib azamuddin??ustaz haron din??..hampir tiada ulasan mereka berkenaan isu yg membabitkan orang islam di MALAYsia..



sumber dari blog mohd sayuti omar menceritakan segala2nya rintihan wakil rakyat yg bukan KRONI HUSAM...http://msomelayu.blogspot.com/2009/09/memulang-maklumat.html



minta maaf tidak dapat mengulas apa2 sebelum ini kerana ramai yg telah memberi maklumat untuk tatapan pembaca blog sekalian..saya juga menjadi pembaca blog2 yg lain..hanya sekadar memberi komen di ruangan komen mereka..

akhir kata..selamat hari raya aidilfitri,maaf zahir dan batin kepada semua pembaca..tersalah kata terlanjur perkataan harap di maafkan..hidup di dunia hanya sementara,kejarlah keredhaan Allah tanpa membuang mase leka merasai nikmat duniawi yg di pinjamkan sementara..tunaikan tanggungjawab yg telah di berikan...

wallahualam..

Wednesday, September 2, 2009

Apa Kata Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM) - HUKUMAN SEBAT KARTIKA


KENYATAAN MEDIA – ISU HUKUMAN ROTAN TERHADAP WANITA DI MAHKAMAH SYARIAH

Mengulas kenyataan dan komen Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Senator Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dan kenyataan Ahli Parlimen Titiwangsa, Dr. Lo’lo’ Datuk Mohd Ghazali, tentang hukuman yang dikenakan ke atas model sambilan, Kartika Sari Dewi Shukarno atas kesalahan meminum arak yang disiarkan oleh sebuah akhbar berbahasa Inggeris pada Rabu 22 Julai 2009, PGSM dengan ini menyatakan pendirian dan mengeluarkan kenyataan seperti berikut :-

1. PGSM kesal dengan kenyataan-kenyataan 2 tokoh tersebut yang cuba mempertikaikan dan menghina keputusan yang telah dibuat oleh Mahkamah. Secara tidak langsung kenyataan tersebut seolah-olah mencabar dan mempertikaikan keputusan Mahkamah. Sebarang ketidakpuasan hati dengan keputusan Mahkamah hendaklah dibuat melalui tatacara dan prosedur yang telah ditetapkan oleh undang-undang.

2. PGSM menegaskan bahawa keputusan yang dibuat oleh Hakim bicara, Datuk Abdul Rahman Yunus adalah atas dasar menjalankan tugasnya berdasarkan peruntukan dan kuasa yang diberi oleh undang-undang. Menurut peruntukan Seksyen Seksyen 136 Enakmen Pentadbiran Agama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982 dan dibaca bersama Seksyen 4 Enakmen Pentadbiran Agama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang (Pindaan) 1987, Mahkamah berbidangkuasa menjatuhkan hukuman ke atas pesalah yang melakukan kesalahan meminum minuman yang memabukkan, iaitu dengan hukuman denda tidak melebihi 5000 atau penjara tidak lebih 3 tahun atau disebat tidak melebihi 6 sebatan.

3. Hukuman yang dijatuhkan ini adalah masih rendah berbanding hukuman sebenarnya menurut Hukum Syarak yang mana pesalah boleh dijatuhkan hukuman sehingga 40 sebatan sebagaimana yang pernah dilakukan oleh Rasulullah s.a.w dan sahabat-sahabat.

4. Kami tidak menafikan bahawa di Mahkamah Sivil tidak terdapat hukuman sebat untuk pesalah wanita, lelaki berumut 50 tahun (kecuali atas kesalahan rogol), atau pesakit mental, tetapi perlu ditegaskan bahawa dalam Islam tidak ada beza antara pesalah lelaki dan wanita. Hak dan tanggungan mereka apabila melakukan kesalahan Syarak adalah sama di sisi Hukum Syarak dan di sisi Tuhan. Walaupun niat baik kedua-dua tokoh ini adalah untuk memperjuangkan nasib wanita, tetapi mereka perlulah faham akan kaedah dan cara pelaksanaan hukuman sebat menurut Islam.

5. PGSM menegaskan bahawa pelaksanaan hukuman sebat di Mahkamah Syariah amat berbeza dengan pelaksanaan hukuman sebat di Mahkamah Sivil. Prosedur untuk menjalankan hukuman sebat di Negeri Pahang ada diperincikan secara jelas dalam Seksyen 125 dan Seksyen 126 Enakmen Tatacara Jenayah Syariah 2002 negeri itu. Antara lain seksyen ini menyebut :-

i. Alat sebatan yang digunakan hendaklah diperbuat dari rotan atau ranting kecil yang tiada ruas atau buku dan panjangnya tidak melebihi 1.22 meter dan tebalnya tidak melebihi 1.25 sentimeter.

ii. Kalau pesalah itu hamil, hukuman itu hendaklah dilaksanakan selepas 2 bulan dia melahirkan anaknya.

iii. Pesalah hendaklah diperiksa tahap kesihatannya oleh Pegawai Kesihatan Kerajaan.

iv. Hukuman sebat itu hendaklah dengan kehadiran Pegawai Perubatan Kerajaan.

v. Sebatan tidak boleh kena muka, kepala, perut, dada atau bahagian sulit.

vi. Pesalah lelaki disebat berdiri manakala perempuan dalam keadaan duduk vii. Sebatan hendaklah dijalankan dengan kekuatan sederhana iaitu tukang sebat itu tanpa mengangkat tangannya melebihi kepala supaya tidak melukakan kulit pesalah.

iii. Pegawai Perubatan Kerajaan akan memperakukan samada pesalah itu masih boleh menerima sebatan atau ditangguhkan untuk baki sebatan.

6. PGSM mengucapkan syabas kepada Hakim bicara yang dapat melaksanakan peruntukan undang-undang sedia ada dengan baik. Semoga perlaksanaan undang-undang ini akan menjadi pengajaran kepada semua masyakarat terutama orang Islam. Pahang adalah antara Negeri yang amat serius dalam melaksanakan hukuman mengikut Syariah seperti yang sedia termaktub dalam perundangan Islam. Sekian untuk siaran. Semoga segala kenyataan PGSM ini dapat disiarkan sepenuhnya, terutama di perenggan Lima (5) tersebut di atas, iaitu berkaitan penerangan tentang kaedah pelaksanaan hukuman sebat di Mahkamah Syariah.

Terima kasih.

“Meletakkan Hak Kepada Yang Berhak”

Yang benar,

Musa___ ………………………….

(MUSA AWANG, P.P.N) Timbalan Presiden Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM)

Tuesday, September 1, 2009

SABOTAJ PARTI DIHALALKAN OLEH UMNO?



Ternyata ramai pemimpin UMNO kini takut kepada bayang-bayang sendiri.

Walaupun ada anggota dan pemimpin parti yang jelas nampak mensabotaj parti, pucuk pimpinan di Pusat membiarkan sahaja mereka bebas dengan kerenah.

Apakah UMNO akan kekal kuat atau menuju kehancuran dengan wujudnya ahli dan pemimpin UMNO seperti ini?

Apakah perbuatan mensabotaj parti itu bebas dilakukan kerana ia dihalalkan berikutan mendapat perlindungan segelintir pemimpin tinggi UMNO yang langsung tidak bimbang parti itu akan ranap?

Atau apakah ketika dan saat ini, perbuatan mensabotaj pemimpin tertentu UMNO sebagai “matlamat menghalalkan cara” pada keadaan tertentu atau terpilih?

Sedangkan dengan mempunyai ahli dan pemimpin seperti itu, UMNO akan ranap juga secara perlahan dan apabila ‘sekam yang membakar mula mengeluarkan api” dan sukar untuk dibendung lagi.

Malah, api inilah yang akan membakar dan merentungkan UMNO.

Inilah yang terjadi di Terengganu ketika ini.

Walaupun terang-terangan ada pemimpin UMNO yang mensabotaj parti, pemimpin UMNO pusat seolah-olah tidak boleh berbuat apa-apa.

Dengan kata lain, cara mendisiplin ahli UMNO sudah tidak wujud lagi dan jika sudah mahu berlaku, biarkan ia berlaku. Yang penting pemimpin tertinggi UMNO kekal di tampuk kedudukan mereka.

Yang di cawangan, bahagian atau negeri, pandai-pandailah mereka menyelesaikan sendiri.
Lantas banyak pihak tertanya-tanya apakah krisis atau sengketa yang berlaku dalam UMNO Terengganu sekarang dirancang atau direstui sesetengah pemimpin UMNO Pusat.

Kata mereka, kalau betul UMNO Pusat mahu menyelesaikan krisis, tindakan yang menjurus kepada mendisiplinkan ahli parti perlu dilaksanakan. Namun usaha kini jelas bagaikan ‘biarlah UMNO Terengganu ranap sendiri’.

Selepas Datuk Ahmad Said diserang dan dikecam hebat, Datuk Seri Hishamuddin Hussein dianggap mampu sebagai penyelamat UMNO Terengganu?

Namun itu kata UMNO Pusat. Bagi mereka yang marahkan Ahmad Said, Hishamuddin bukan orangnya. Dia ‘tidak reti’ politik Terengganu. Terengganu bukan Johor, kata bekas Exco dan ADUN Ajil, Datuk Rosol Wahid.

Menurut Rosol melalui blognya, dengan tajuk “Lain padang…lain belalang” , beliau mempertikaikan kefahaman dan keupayaan Hishamuddin mengenai politik Terengganu.

“Saya tidak tahu sejauhmana kefahaman Pengerusi Perhubungan tentang senario politik Terengganu. Kalu nak disamakan dengan politik Johor, saya rasa satu kesilapan. Saya bercakap dengan orang kuat UMNO Johor bahawa orang Melayu Johor amat taksub kepada UMNO. Dan ini berbeza dengan Terengganu...” kata Rosol.

Lantas beliau menamatkan tulisannya dengan mengatakan: “Lain hulu lain parang...lain padang lain belalang...Fikir-fikirkanlah...”

Apakah makna tersirat di sini? Bukankah Rosol mentafsir Hishamuddin sebagai orang yang menyamakan UMNO Terengganu dengan UMNO Johor?

Rosol yang sering menjadi jurucakap Kumpulan 10 yang menentang kepimpinan Ahmad Said jelas mempersoal dan merasakan Hishamuddin ‘belum masak’ dengan suasana di Terengganu.

Malah Kumpulan 10 sebenarnya mempertikaikan usaha Hishamuddin memperbetulkan perjalanan UMNO selepas Majlis Tertinggi UMNO menurunkan pangkat Ahmad Said hanya sebagai Timbalan Pengerusi UMNO.

Bukan itu sahaja, Hishamuddin turut dipersoal tindakannya menukarkan ketiga-tiga penjawat penting Perhubungan UMNO termasuk Setiausaha, Bendahari dan Ketua Penerangan tetapi tidak melantik orang daripada Kumpulan 10 berkenaan.

Suara protes dan tidak puas hati terus kedengaran. Mereka sebenarnya mahukan Ahmad Said bukan sahaja dikeluarkan daripada pentadbiran parti tetapi juga pentadbiran kerajaan negeri – melucutkan jawatan Menteri Besar.

Oleh kerana Najib dan Hishamuddin jelas tidak melakukan perkara sedemikian, rasa tidak puas hati mereka terus membara.

Tidak tahulah sama ada Rosol betul atau sebaliknya apabila berpendapat Hishamuddin tidak ‘mengenali UMNO Terengganu’.

Ini kerana ketika Hishamuddin mengatakan krisis UMNO Terengganu sudah ‘beres’, Presiden UMNO sendiri - Datuk Seri Mohd Najib Razak - pula menganggap masih wujud pergolakan di negeri berkenaan dan perlu diperbetulkan.

Pada Jumaat 28 Ogos 2009, Najib berkata, Umno sedang berusaha untuk mententeramkan pergolakan politik parti itu yang berlaku di Terengganu.

"Kita sedang berusaha untuk mententeramkan keadaan," kata Presiden Umno ketika diminta mengulas mengenai pergolakan Umno yang berlaku di Terengganu pada masa ini.

Juga mengejutkan ialah apabila seorang ADUN UMNO Terengganu kelmarin mengakui memang ada rundingan melibatkan beberapa orang wakil rakyat lain daripada UMNO berhubung cadangan untuk lompat parti.

ADUN Hulu Besut, Nawi Mohamad berkata cakap-cakap mengenai tindakan untuk meninggalkan Umno bermula sejak dua bulan lalu, berikutan rasa tidak senang dengan kepemimpinan Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said.

"Ini bermula daripada cadangan. Cadangan ini ada daripada PKR dan ada daripada individu," katanya kepada Malaysiakini, tanpa menamakan individu-individu berkenaan.

Beliau turut mengesahkan terdapat sembilan orang wakil wakyat Umno yang kini tidak lagi menyokong kepimpinan ADUN Kijal.

"Memang betul kami tidak berpuas hati dengan menteri besar," kata Nawi lagi.

Memang niat tanpa perbuatan tidak boleh dijadikan sebagai suatu keputusan atau pendirian.

Namun persoalannya kenapa ada niat atau cadangan mahu melompat parti? Apakah jalan lain sudah buntu?

Atau apakah Kumpulan 10 ini sudah tidak yakin dengan UMNO Pusat mampu menangani krisis ini?

Atau mereka sengaja mempersoalkan arahan Presiden parti yang memberikan mandat kepada Naib Presiden mengatasi kemelut ini.

Juga apakah Najib ‘terikat tangannya’ untuk melakukan sesuatu bagi ‘menjernihkan suasana’ di Terengganu?

Dalam konteks UMNO Terengganu, rasanya Najib faham di mana dan bagaimana dia boleh bertindak dan apa pula tembok yang menghalangnya.

Bagi saya, Hishamuddin pun faham kenapa ‘tangannya terikat’ dan cara terbaik baginya ialah mengikut arahan Presiden parti dan UMNO Pusat.

Masalahnya, kumpulan yang tidak berpuashati itu berusaha melakukan apa sahaja cara, biarpun nampak jelas mereka terpaksa ‘mensabotaj UMNO’. Persoalannya:

1. Bukankah memulaukan sidang DUN pada 14 April lalu bersifat mensabotaj parti?

2. Bukankah menyerang dari belakang terhadap Menteri Besar yang dipersetujui Majlis Tertinggi dan Presiden UMNO mensabotaj parti?

3. Bukankah membisu seribu bahasa pada sidang DUN April serta Selasa dan Rabu minggu lalu dengan tidak mengemukakan pertanyaan lisan dan menyertai perbahasan kerana ‘protes senyap’ juga mempunyai unsure sabotaj terhadap UMNO dan Barisan Nasional? dan

4. Bukankah menentang keputusan istana melantik Ahmad Said sebagai Menteri Besar adalah sabotaj dan engkar kepada keputusan Sultan?

5. Ini belum lagi beberapa perkara berkaitan sms ugut bunuh dan memulaukan pertemuan dengan Ahmad Said pada majlis-majlis tertentu.

Cuma agak menghairankan ialah bagaimana pemimpin pusat UMNO dan Putrajaya boleh membiarkan mereka yang menentang kepimpinan kerajaan negeri UMNO dan BN yang diperkenankan oleh istana Terengganu itu terus-terusan melakukan sabotaj sedemikian?

Apakah UMNO Pusat dan Putrajaya bimbang jika tindakan diambil ke atas sekurang-kurangnya 10 ADUN, UMNO Terengganu akan bergoncang secara terang?

Mungkinkah UMNO Pusat dan Putrajaya tidak sanggup berdepan dengan kemungkinan perletakan jawatan beramai-ramai atau tindakan lompat parti dilakukan oleh ADUN yang dikenakan tindakan?

Mahu tidak mahu UMNO Pusat dan Putrjaya mengharapkan biarpun ada ‘api dalam sekam”, ia mudah untuk dipadamkan daripada berlakunya ‘pemberontakan secara terbuka’ akibat tindakan disiplin yang dikenakan ke atas ADUN yang membantah, boleh menyebabkan ‘api besar’ yang mungkin mencetuskan pelbagai risiko berat.

Dalam konteks pergolakan ini, suatu keputusan membabitkan cara-cara mendisiplin ahli dan pemimpin perlu dilakukan.

Presiden UMNO, Timbalan dan semua pihak di UMNO Pusat perlu tegas dan tidak membiarkan kemelut berpanjangan.

Jadilah doktor - buang sahaja barah dan penyebab penyakit - selagi barah dalam UMNO Terengganu terus wujud, ia akan terus menganggu-gugat kelicinan pentadbiran parti dan kerajaan Terengganu.

Yang perlu diberikan amaran diberikan amaran dan yang perlu dikenakan tindakan disiplin, lakukan sahaja. Ini kerana UMNO tidak boleh kekal dan bertahan dengan ahli dan pemimpin yang sabotaj parti.

Sebarang keputusan dan tindakan dibuat, ia bukan untuk UMNO semata-mata. Ia juga akan menjaga dan menghormati istana yang pada dasarnya mempunyai kuasa dalam banyak perkara membabitkan perlantikan Menteri Besar yang sah.

Bagaimanapun, dalam melakukannya yang penting – bagai menarik rambut dalam tepung, rambut jangan putus dan tepung jangan berserakan.


SUMber Rakyat Malaysia(hambali abd latiff)

Tuesday, August 25, 2009

DUN N11 kekal PAS..




salam ramadhan.

sebentar tadi kita telah di beritakan PAS kekal di kerusi DUN N11 permatang pasir.kemenangan ini juga bukan mengejutkan kerana DUN permatang pasir di gemburkan sebagai kubu kuat PAS di mana inilah satu2nya kerusi wakil PAS di pulau pinang.

selepas keputusan diumumkan banyak analisis di buat oleh pelbagai pihak..faktor paling utama yg di kaitkan isu kekalahan BN/UMNO adalah kerana CALON..

saya sengaja tidak mengulas isu dan kempen di Permatang pasir kerana menganggap isu yg di mainkan bukan untuk rakyat..sama ada di pihak BN/UMNO dan juga pihak PAS.kebanyakkannya hanya isu peribadi.ahli2 politik sekarang pula sangat berminat dengan gosip dan lantang bersuara untuk menghangatkan lagi gosip2 yg di gemburkan untuk mempengaruhi pengundi.memalukan.....

memang sangat berbeza kempen yg di jalankan di permatang pasir ini dengan DUN manik urai,kelantan dan juga parlimen kuala terengganu..di permatang pasir hampir tiada isu tempatan di mainkan!!barisan nasional pula sibuk dengan mempertahankan diri saudara rohaizat sehingga tamat tempoh berkempen malam semalam.PAS pula berjaya membuatkan BN mempertahankan diri tanpa berpeluang membawa isu tempatan seperti kempen2 sebelum ini.rohaizat pula sangat2 silap apabila menafikan perkahwinan kedua dan juga gagal berdepan untuk mempertahankan diri sendiri tentang isu guaman sebaliknya bersembunyi di belakang2 otai2 UMNO memberi kenyataan.sebenarnye tak perlu berdolak dalih dengan isu yg di bangkitkan malah wajib berdepan dengan pengundi semasa berkempen dengan mengaku dan menyatakan telah mengambil tindakan untuk selesaikan.

faktor tidak bersedia juga mungkin boleh di terima..BN tidak menyangka yg PAS akan menyerang isu peribadi terlebih dahulu untuk menutup peluang BN ke isu yg sepatutnya di canangkan.memang benar masalah calon begitu memberi kesan kepada setiap pilihanraya kecil yg di adakan.calon juga seorang yg kurang berpengalaman dan kurang memberi sumbangan kepada masyarakat di situ.jgn terlalu ghairah meletakkan calon muda hanya kerana ingin menarik pengundi muda..kontroversi pulak tu..

keputusan ini sebenarnye memberi pengajaran kepada UMNO untuk lebih bersedia di mase akan datang.bersedia dari segi isu tempatan,bersedia dari segi strategi mainan pembangkang,bersedia dari segi kekuatan calon.jangan TIDUR selagi pru13 belum tiba.tiada istilah 'honeymoon' selepas pru12..setiap usaha harus di jalankan berterusan sehingga pru13..
muhasabah diri.....

TAHNIAH KEPADA PAS!!..kerana berjaya kekalkan kerusi permatang pasir..kerusi ini adalah kerusi tunggal PAS di pulau pinang.berjuanglah demi agama dan rakyat bukan untuk memenuhkan poket sendiri..

hikmahnya mungkin ALLAH ingin menunjukkan sesuatu kepada pengundi2..kita tidak tahu yg baik atau yg buruk..kita berdoalah untuk kebaikan pengundi2 kawasan permatang pasir.

wallahualam..

Zulkifli Noordin - Yb Mohd.Razhi Cemerlang!!




Salam 2 all.


Semalam sahabat saya YB Mohd. Razhi Salleh (Ahli Dewan Undangan Negeri N.34 Lunas) mengumumkan keluar daripada PKR dan menjadi ADUN Bebas.
Secara rasminya beliau menyatakan tidak dapat lagi menyokong kepimpinan PKR yang "perjuangan nya tidak lagi saperti perjuangan asal".
Bagaimanapun, YB Razhi mengekalkan kedudukan sebagai Ahli Exco Kerajaan Negeri Kedah sebagai Exco Pelancongan dan Sumber Manusia memandangkan perlantikan beliau sebagai Exco dibuat oleh Sultan Kedah dan hanya Baginda yang boleh menentukan kedudukan YB Razhi.
Tindakan YB Razhi telah membawa spekulasi yang pelbagai. Ada yang menuduh beliau mempunyai masalah disiplin, ada yang mendakwa YB Razhi gagal menjalankan tugas portfolio exco beliau, ada yang menyatakan kerana beliau disiasat oleh SPRM, malahan ada yang memfitnah menyatakan YB Razhi menerima sogokan daripada UMNO (tadi saya dimaklum kononnya jumlah sogokan adalah RM4 juta!). Termasuk ada desakan menuntut YB Razhi meletakkan jawatan sebagai ADUN Lunas!
Saya mengambil sikap memahami tindakan YB Razhi yang sejak daripada awal kemenangan pada 08 Mac 2008 telah membangkitkan beberapa isu yang beliau rasakan serius dan perlu tindakan segera. Saya yakin tindakan yang diambil oleh YB Razhi adalah atas dasar prinsip dan bukan kerana masalah disiplin, siasatan SPRM, ataupun sogokan. Apatah lagi fitnah jahat yang menyatakan ianya berkaitan masalah wanita.
Saya ingin menegur rakan-rakan dalam PKR termasuk daripada Pakatan supaya jangan cepat memfitnah, membuat tuduhan liar dan menuding jari. Ingatlah setiap jari yang kita tuding kepada orang, tiga jari lagi menuding kepada kita.
Kalau kita menuduh YB Razhi konon tidak berdisiplin, saya melihat YB Razhi antara Exco yang sangat komited dan berdedikasi dengan amanah yang diberikan. Malahan awal-awal lagi beliau telah memanggil mesyuarat dengan pihak perhotelan yang terlibat di Pulau Langkawi kerana beliau mahu memberi jaminan kepada para penguasaha hotel antarabangsa di Langkawi bahawa Kerajaan pimpinan PAS Kedah tidak akan mengambil tindakan drastik yang boleh menjejaskan industri pelancongan khususnya di Langkawi. Ini kerana beliau menyedari industri perhotelan di Langkawi merupakan permata industri pelancongan bukan sahaja bagi Kedah, malahan bagi negara.
Malah beliau merancang untuk menjadikan Langkawi khususnya dan Kedah amnya sebagai kawasan pelancongan "syariah compliance" dan "halal tourism", demi untuk menarik pelancong khususnya dari Asia Barat yang semakin meningkat dan merupakan "economic tourist". Beliau sendiri telah pergi membuat lawatan kerja ke Dubai dan lain-lain tempat di timur Tengah. Beliau sangat menaruh minat dengan konsep "halal hotel" yang dilaksanakan oleh pengurusan Hotel De Palma, Ampang Selangor yang katanya memenuhi cita-cita beliau untuk melaksanakan "halal tourism" di Kedah. Beberapa pertemuan dan perbincangan telah diadakan dengan pihak pengurusan hotel De Palma untuk mempelajari konsep "syariah compliance hotel" ini.
Satu masalah serius yang difikirkan oleh YB Razhi ialah mengenai perpecahan umat Islam dan orang Melayu di Malaysia, yang semakin ketara sejak pilihanraya 08 Mac 2008. Beliau antara orang paling sedih apabila Kerajaan PAS diugut oleh wakil tunggal DAP dalam DUN Kedah dalam isu penutupan pusat penyembelihan babi di Kg. Berjaya, Alor Setar. Beliau sangat teringin melihat pemimpin-pemimpin Melayu Islam daripada PAS, PKR dan UMNO duduk semeja untuk mencari kata sepakat demi ukhwah Islamiyyah dan maruah agama yang makin tercabar. Malahan beliau pernah memberitahu cita-citanya agar dapat Tuan Guru Haji Hadi, Dato Seri Anwar duduk berbincang dan bermuzakarah bersama dengan Pak Lah (PM masa itu).
Selain itu, YB Razhi juga menghadapi masalah untuk menyelenggara dan memantau kawasan DUN Lunas. Ini adalah kerana kami ADUN dan MP daripada Pakatan di Kedah, khususnya daripada PKR tidak mendapat sebarang bantuan atau peruntukkan kewangan untuk menjaga kawasan masing-masing. Kami bergantung sepenuhnya kepada elaun dan pendapatan sebagai ADUN dan MP. Ini ditambah pulak dengan masalah dalaman, jentera dan cabang PKR di Padang Serai yang tak habis-habis dilanda masalah dalaman. Termasuk ketiadaan kerjasama daripada beberapa orang pimpinan tempatan.
Walaupun YB Razhi menerima sokongan penuh Ketua Bahagian dan AJK PKR kawasan, namun terdapat segelintir pimpinan tempatan yang kerana keangkuhan dan ego masing-masing enggan mengiktiraf kepimpinan kawasan. Sebab itu saya tidak hairan apabila Pemangku Ketua Bahagian Sdr. Jamaluddin Abu Hassan berserta beberapa ratus ahli PKR cabang Padang Serai menyokong tindakan YB Razhi dan turut bersama beliau mengisytiharkan keluar daripada PKR.
Seperkara yang akhir-akhir ini sangat merisaukan YB Razhi ialah apabila ada persepsi timbul seolah-olah PKR khususnya, dan Pakatan Rakyat amnya sudah mula dikongkong oleh sekumpulan mereka yang mempunyai agenda tersendiri yang boleh menghakis dan mencabar kedudukan Islam dan bangsa Melayu. Mungkin persepsi beliau silap atau tidak, namun itulah yang beliau rasakan.
Apapun, saya menghormati keputusan sahabat saya YB Razhi. Saya seru rakan-rakan lain dalam PKR dan Pakatan supaya menghormati pendirian beliau. Sebagai pejuang hak asasi manusia, sepatutnya kita menjadi orang pertama menmghormati keputusan beliau kerana itu adalah hak asasi beliau untuk memilih dan menentukan parti mana yang beliau mahu sertai. Saya berpendapat desakan menyuruh beliau mengosongkan kerusi DUN Lunas hanya kerana beliau memilih untuk tidak bersama dengan PKR adalah satu desakan yang bercanggah dengan pendirian Pakatan Rakyat yang menghormati, malahan kekadang sampai mempertuhankan prinsip hak asasi manusia. Ini jelas apabila YB Dato Nasaruddin (BN-Parit) memilih meninggalkan UMNO dan menyertai PKR, tapi lepas tu buat u-turn balik), kita tidak pulak mendesak beliau mengosongkan kerusi DUN Parit, sebaliknya kita telah berkompang sakan menyambut "penghijrahan" beliau. Jangan kerana terkena batang hidung kita sendiri maka kita kata ianya salah, tapi bila membawa faedah kepada kita baru jadi betul. Call a spade a spade-yang benar tetap benar walaupun pahit bagi kita.
Melainkan kita ini pengamal fahaman double-standard, saya berpendapat pendirian kita mesti istiqamah dan konsisten. Kalau kita boleh terima YB Dato Nasaruddin dahulu, mengapa kita tidak boleh menghormati keputusan YB Razhi. Jangan kerana terkena batang hidung kita sendiri maka kita kata ianya salah dan tidak betul, tetapi bila membawa menafaat dan faedah kepada kita baru jadi betul. "Call a spade a spade". Yang hak tetap hak walaupun pahit untuk kita menerimanya. Pada saya, sepatutnya apa yang terjadi memberikan kita peluang dan ruang untuk mencerminkan diri kita dan memperbaiki kelemahan yang ada.
Saya mengucapkan selamat maju jaya kepada YB Razhi. Semoga ALLAH memberikan beliau petunjuk dan kekuatan dalam perjuangan beliau untuk Islam dan ummatnya, insyallah. Kepada YB Sdr. Razhi, mungkin beliau perlu menimbang untuk menyertai jemaah yang ada, dan dalam pertimbangan itu, jangan lupa kepada PAS, insyallah!
Wassalam.
Zulkifli Bin Noordin
Isnin
03 Ramadhan 1430
24 Ogos 2009

SUMber ZULKIFLI NORDIN -KULIM

Saturday, August 22, 2009

SISIpan RAMAdhan..

salam ramadhan.

hari ni adalah hari pertama seluruh umat islam di MALAYsia mula berpuasa.saya sekarang berada di kluang johor bersama2 keluarga menyambut puasa bersama-sama.sambil berehat memikirkan soal kerja dapat juga beristirehat dari memikirkan sosial politik semasa..

tetapi sangkaan saya meleset apabila keluarga di sini juga hangat membicarakan isu politik tanah air.berkenaan isu YB siputih,kedah,isu permatang pasir,isu Nik Aziz mengarut dan melalut,isu penyokong PAS yg lantang apabila ramai tetapi senyap menikus apabila berseorangan,isu kerosakan kerajaan selangor,isu kg.buah pala,isu royalti bayangan PAS kelantan..dan macam2 lagi..di terengganu saya hanya memperolehi maklumat semasa dari hujung jari...tetapi di sini saya dapat berbincang dan menyuarakan isu semasa dengan bersemuka dengan orang2 politik..ade isu menyokong kerajaan dan ada juga isu betul di pihak pembangkang..tapi secara keseluruhannya ade yg benar dan ade yg hanya andaian..andaian2 kami setuju agar tidak di suarakan..

masing2 juga setuju PAS memberi keburukan(memburukkan orang lain/fitnah) untuk memperolehi sokongan...dan UMNO/BN menyalurkan pembangunan untuk meraih sokongan..tetapi sudah menjadi tabiat org melayu lebih galak dengan gosip daripada bercerita tentang fakta.hahahhaha.....

isu di permatang pasir jelas menunjukkan permainan politik oleh PAS di mana sasaran kempen2 mereka hanyalah bersifat serangan peribadi..janji dan saranan pemimpin PAS agar tidak menyerang batang tubuh hanyalah gimik agar calon mereka tidak di serang sedemikian rupa..jika calon PAS di serang peibadinya makanya nik aziz akan menyelar dan mengutuk kempen sebegitu..tetapi jika dalam ceramah PAS menyerang isu peribadi calon UMNO tiba2 di benarkan oleh nik aziz dengan alasan pengundi wajib mengetahui peribadi calon UMNO..tetapi menutup sifat buruk calon PAS sendiri.munafik ke macam tu??jawapannye...simpan sendiri.heheheh..

di kedah..
isu yb dato'abu hasan sarif yg tidak dapat hadir ke sidang dun 2x berturut-turut tanpa persetujuan speaker.memang benar undang2 tubuh negeri kedah perkara 51 mengatakan kerusi akan di kosongkan jika tidak hadir sidang dun 2xberturut-turut tanpa persetujuan speaker..jelas juga di sini dato' abu hasan sarif meremehkan undang2 yg sedia ada..jika jelas mempunyai sijil sakit,maka sijil itu harus di serahkan seberapa segera kepada speaker oleh wakil...bukan hanya sms kepada ketua pembangkang tetapi juga boleh membuat panggilan kepada speaker untuk makluman.dan memberitahu salinan sijil sakit akan di serahkan seberapa segera..
tetapi dalam kes macam ni,sepatutnya boleh di selesaikan tanpa ada PRK.sudah terang dato' abu hasan sarif mempunyai sijil sakit..dan isu ni tidak sepatutnya timbul.jika adun PAS yg melakukan perkara sama perkara ini awal2 lagi sudah di 'cover'..di tutup dan di lihat tidak bersalah..

Wednesday, August 19, 2009

Santai MINDA..

PLEASE DO NoT LAUGH!!!



Japan invented a machine that catches thieves.



They took it out to different countries for a test.


U.S.A, in 30 minutes it caught 20 thieves;

UK, in 30 minutes it caught 500 thieves;

Spain, in 20 minutes it caught 25 thieves;

Ghana, in 10 minutes it caught 6,000 thieves;


Uganda, in 7 minutes it caught 20,000 thieves,



Nigeria, in 5 minutes the machine was stolen.





I thought I told you not to laugh??????? ?

Tuesday, August 18, 2009

ASTAGHFIRULLAH..NIK AZIZ ohh NIK AZIZ.

salam perpaduan..

selepas menonton berita buletin utama tadi...sampai menarik nafas panjang mendengar ulasan NIK AZIZ tentang penyokong UMNO tidak masuk syurga..


Nik Aziz dengan slumber memutar kenyataan pertama dia yg lalu dengan mengatakan hanya kepada penyokong UMNO sahaja yg tidak akan masuk syurga..bukan ahli UMNO..ahli UMNO bukan penyokong UMNO ke??ahli UMNO akan masuk syurga dan hanya penyokong UMNO tidak kemana2 dan tidak masuk syurga..


kemudian kenyataan dia penyokong UMNO tidak akan ke mana2..tak kemana2 maksudnya tak ke syurga dan neraka..nak pegi mana ek?NIk Aziz dah bukak tempat baru untuk penyokong UMNO tergantung di tengah2 tak leh masuk syurga,tak leh gak masuk neraka...


macam mana la langsung takde rase taqwa dalam diri seorang yg DI GELAR tok guru??

sejak berkawan dengan syaitan,menyokong amalan rasuah,mempertahankan seks luar nikah oleh orang bukan islam,putar alam tentang isu sumpah liwat ANWARIBRAHIM,membiarkan DAP menghina islam serta mempertahankan rakan politik terus boleh menghina agama ISLAM kerana perkara itu tidak salah,menghalalkan carut mencarut,menuduh ALLAH juga mencarut,menuduh UMNO dengan bermacam tuduhan untuk mengalih pandangan ahli dan penyokong PAS dari mengetahui kesundalan kerajaan PAS di kelantan dan banyak lagi kemungkaran Nik AZIZ ni semakin songsang tutur kata yg keluar dari mulut dia..


dahulu,semasa Tun Mahathir menjadi PM..tuduhan yg tak sedar diri oleh pokcik nik aziz ni dengan mengecam Tun tamakkan kuasa,mahafiraun,zalim...sekarang dah berbalik pada diri sendiri..pokcik la yg tamakkan kuasa,bapok firaun,bapok segala zalim..malah mengaku diri sehebat tuhan...



NIk AZIZ...NIk Aziz..bertaubat la pakcik selagi pintu taubat terbuka..selagi masih berkemampuan sebelum pakcik menutup mata selama-lamanya.ingat...kita sebagai hamba hanya lah hamba dan taraf manusia di bezakan dengan tahap keimanan dalam diri bukan betapa tinggi serban yg di pakai...


wallahualam...

Monday, August 17, 2009

CERITA YANG RAMAI ORANG TAK TAHU


Nama mamat ni badrul hisham. Nama glamour dia chegubard. Mamat ini memang jenis seorang manusia yang gila glamour.(Rujukan)

Beliau dulu seorang guru lulusan maktab dan pernah mengajar di sekolah rendah. Mula bergiat dalam PKN selepas kongres pertama PKN di Kemaman pada tahun 2000. Dilantik oleh saifuddin nasution al-kataki sebagai exco pemuda. Ketua pemuda Ezam Md.Nor berada di dalam tahanan ISA pada masa itu.

Mamat ini ada menyimpan hati kepada Nurul Izzah yang pada masa itu belum berkahwin. Perkara tersebut diberitahu oleh beliau sendiri kepada beberapa exco pemuda pada masa itu. Semua rakan-rakan exco tergelak besar mendengarnya,dan mereka berkata,cuba nasiblah.

Beliau sering berada di sekitar rumah Anwar Ibrahim pada masa itu untuk mencuri perhatian Nurul Izzah. Pelbagai usaha telah dilakukan termasuk mengampu Wan Azizah. Tetapi sayang seribu kali sayang, semua usaha beliau gagal. Cinta tidak berbalas. Hanya bertepuk sebelah tangan sahaja.

Setelah gagal mendapat tempat di hati Nurul Izzah dan Nurul Izzah telah pun bertunang dengan suami beliau sekarang,maka mamat ini beralih arah pula kepada anak kakak Anwar Ibrahim (anak saudara anwar). Namanya Erra. Setelah puas berhempas pulas berusaha mencari cinta maka akhirnya cintanya berbalas. Arwah Pak Lang (bapa erra) merestuinya, dan mereka berkahwin.

Tak dapat anak anwar pun tak mengapa,dapat anak buah pun jadilah. Asalkan keluarga Anwar. Kerana beliau memang hendak mencari jalan untuk rapat dengan Anwar Ibrahim.

Tetapi sayangnya, sehingga kini beliau masih belum menjadi perhatian Anwar. Anwar kurang berminat dengan beliau kerana personaliti kurang menarik. Anwar pernah kata kepada dia pendek dan juboq besar. Tetapi mamat ini tidak putus asa,beliau berusaha mengubah wajah beliau agar lebih hensem dan berusaha mengecilkan punggung beliau. Bab itu dia boleh ubah,tapi bab tak cukup inci sudah tentu tidak boleh diubah. Status terkini,mengatakan beliau masih belum mendapat tempat dihati Anwar.

Walaupun beliau berkahwin dengan anak buah Anwar,itu bukan lesen untuk beliau mendapat tempat di hati Anwar. Hanya orang-orang yang hensem dan mempunyai personaliti menarik sahaja yang boleh mendapat tempat di hati Anwar. Jika kita lihat orang-orang yang rapat dengan Anwar semuanya hensem-hensem. Contoh, Azmin Ali,Ezam,Anuar Shaari,Nik Nazmi,Saiful dan beberapa nama lagi. Kalau ada yang kurang hensem sedikit ialah saifuddin nasution al-kataki.

Sewaktu berkahwin, wang untuk urusan perkahwinan beliau kebanyakannya diberi oleh Ezam. Beliau juga pernah dihantar oleh Ezam untuk belajar di Korea. Sewaktu di Korea,beliau ada menyimpan seorang perempuan Korea.

Perkara ini diceritakan sendiri oleh beliau kepada rakan-rakan beliau dalam PKR dulu. Katanya aku tak m*in dengan perempuan tersebut. Aku hanya buka baju dia dan bogelkan dia sahaja. Boleh percaya ke ni ? Kucing mana yang tak nak makan ikan yang terhidang depan mata bang oii ...Ikan pula,bukannya ikan kembung atau ikan tongkol ,ikan bawal putih bro... Tak mungkin hanya lihat dan telan air liur sahaja.

Beliau juga pernah ada skandal dengan seorang perempuan Sarawak semasa p/raya negeri Sarawak sebelum ini. Perkara ini diceritakan oleh seorang pemuda PKR dari Petaling Jaya Selatan. Pernah juga ada skandal dengan seorang perempuan di Negeri Sembilan. Maklumat ini saya akan dedahkan kemudian. Saya sedang kumpul.

Saya pasti beliau akan nafikan semua ini di blog beliau selepas ini. Saya hanya tunggu penafian daripada beliau sahaja. Setakat nafi kosong semua orang boleh cakap. Kalau berani, naiklah Masjid Rembau dan bersumpah disana.

Jika blog beliau langsung tidak menyentuh apa yang saya kata ini,atau memberi seribu satu alasan,maknanya perkara ini betul dan beliau takut untuk bermain dengan api kerana bimbang kelak akan membakar diri.

Tapi kalau dia rasa diri dia hero Rembau sejati,lebih baik beliau jawab apa yang saya katakan ini.

Mamat ini juga memang seorang yang gila glamour daripada dulu lagi. Setiap kali demontrasi di zaman reformasi dulu,beliau akan cuba sedaya upaya supaya beliau ditangkap oleh polis. Kerana beliau ingin mendapat publisiti dan dijulang sebagai hero.

Semasa PRU 2008, mamat ini dicalonkan di Rembau untuk berentap dengan KJ. Sebelum penamaan calon mamat ini sekali lagi mengejar glamornya. Beliau sms kepada semua orang termasuk semua media, yang beliau akan pergi menghadap Nik Aziz terlebih dahulu untuk memohon restu sebelum bertanding. Alhamdulillah, dengan restu yang Nik Aziz beri,akhirnya beliau tersungkur di kaki KJ dengan majoriti 5746 undi. Berkat sungguh restu tok guru ni...

Sewaktu kecoh-kecoh Ezam ingin kembali ke Umno pada tahun lepas,mamat ini sekali lagi cuba mencari glamour. Beliau mencipta isu kononnya beliau juga akan menyertai Umno bersama Ezam. Perkara ini tersebar dengan luas. Blog beliau juga menyatakan yang semua aktiviti beliau dibatalkan. Beliau sendiri yang sengaja mereka-reka cerita tersebut dan menyebarkan khabar angin. Beliau membuat supaya orang ramai tertanya-tanya dan bercakap yang beliau akan sertai Umno.

Rancangan beliau adalah ,apabila Ezam sertai Umno dan beliau tidak akan turut sama. Beliau akan berlakon untuk hilang seketika. Selepas beberapa hari beliau akan muncul kembali dan berkata,saya tidak akan sertai Umno walaupun diajak oleh Ezam. Dan beliau akan hentam Umno habis-habisan kononnya Umno tawar duit dan sebagainya kepada beliau tetapi beliau tetap kental dengan semangat perjuangan dan tidak akan meninggalkan PKR. Pada masa itu beliau akan diangkat sebagai hero. Itulah rancangan beliau. Tetapi semua itu tidak menjadi kenyataan kerana berjaya dihidu lebih awal dan berjaya dipatahkan oleh orang-orang Ezam. Akhirnya tinggal beliau terkulat-kulat dengan rancangannya yang gagal.

Mamat ini memang pakar dalam mengejar glamour. Satu masa dulu di zaman reformasi,beliau menjalinkan hubungan yang baik dengan web-web master beberapa buah laman web. Beliau akan berpakat dengan web master untuk menghentam diri beliau sendiri dan Ezam. Kemudian beliau sendiri juga yang akan buat kenyataan untuk mempertahankan diri beliau dan Ezam. Maknanya sendiri hentam,sendiri jawab. Hebat tak lakonan beliau ?

Sekarang ini beliau memang mencari seribu satu jalan agar nama beliau sering meniti di bibir mulut masyarakat. Ini termasuklah tindakan membakar dokumen di depan Pejabat SPRM dulu. Pada hari berkenaan beliau memang sangat-sangat berharap agar beliau ditangkap oleh polis dan pasti akan dijulang sebagai hero oleh juak-juak PKR. Tetapi rancangan beliau tidak berhasil.

Sekarang mamat ini berkerja dengan KDEB di Selangor dengan gaji RM 13000 sebulan, dan juga menjadi proksi kepada Rosli Ibrahim (abang anwar) dalam pelbagai jenis perniagaan di Selangor. Dulu pakai kereta Proton sahaja,sekarang dah bertukar kepada Merchedes. Dalam blog dia daripada atas sampai ke bawah berjela-jela tulis pasal Umno rasuah. Tapi kalau dia yang buat begitu,bukan rasuah namanya,sedekah jariah namanya. Juboq sendiri basuh berak tak bersih,tapi dok sibuk intai juboq orang lain.

Untuk menjadi pejuang sejati sebenarnya kita tidak memerlukan lakonan, ianya lahir secara sendiri. Bukan semua orang yang boleh menjadi pejuang. Ianya perlu mempunyai aura. Setakat lakonan badrul ini,hampas sahaja.

Sebelum ini beliau memang ada bercita-cita untuk melawan samsul pendek sebagai Ketua Pemuda PKR,tetapi hasrat beliau terpaksa dibatalkan setelah Anwar Ibrahim membuat pindaan had umur ketua pemuda kepada 35 tahun. Anwar tidak mahu melihat badrul atau samsul pendek menjadi KP.

Oleh yang demikian,saya menyeru kepada sesiapa yang ada menyimpan rahsia tentang badrul@chegubard ini,sila kirimkan komen anda kepada saya. Kepada yang tidak mahu
komen mereka disiarkan sila beritahu kepada saya. Jika boleh sertakan nombor telefon sekali,agar senang bagi saya menghubungi anda. Kepada yang mahu komen disiarkan,tidak perlu beritahu apa-apa kepada saya. Saya akan lepaskan komen anda.

Saya tahu ramai orang yang tahu tentang perangai mamat ini. Beliau memang kaki betina daripada dulu lagi. Kepada perempuan-perempuan yang pernah menjadi mangsanya juga saya alu-alukan komen anda. Saya berjanji akan merahsiakan identiti anda.

Kita tidak mahu lagi musang berbulu ayam ini terus menipu masyarakat.

MOHON RAKAN-RAKAN BLOGGERS COPY DAN PASTE ARTIKEL INI DI BLOG MASING-MASING, AGAR LEBIH BANYAK RAHSIA MAMAT INI YANG KITA DAPAT CUNGKIL. JIKA TERDAPAT SEBARANG KOMEN DARIPADA PEMBACA YANG MENCERITAKAN TENTANG MAMAT INI SILA BUAT ARTIKEL ATAU HANTAR KEPADA SAYA.

SILA TAPIS DENGAN BERHATI-HATI TERLEBIH DAHULU SEBARANG KOMEN SEBELUM DILEPASKAN. INI KERANA MAMAT INI MEMANG PAKAR BERLAKON DALAM DUNIA IT. MUNGKIN DIA AKAN MEMINTA RAKAN-RAKAN DIA MENGHANTAR KOMEN YANG POSITIF SAHAJA. JIKA TERDAPAT SEBARANG KOMEN YANG ADA NO TELEFON PENGIRIM ,TOLONG JANGAN LEPASKAN KOMEN TERSEBUT.

sumber RBF..

Sunday, August 16, 2009

1918 Influenza A (H1N1) Fact Sheet

Spanish Flu

The Influenza Ward of the U.S. Army Camp Hospital in France, circa 1918 (Source: Armed Forces Institute of Pathology)

The "Spanish" flu pandemic of 1918 and 1919 caused the deaths of 20-50 million people worldwide including up to 675,000 in the U.S. While only about 1% of those infected with the virus died, it became one of the deadliest viruses ever known to man. The 1918 flu has been described as capable of sickening and killing a person on the same day. The virus is an H1N1 type A influenza. Symptoms of infection were similar to, but more severe than typical, seasonal flu. Viral pneumonia leading to acute respiratory distress was the primary cause of death. Recently, the virus was reconstituted from frozen tissue samples from a woman who died from the virus.

History: Unlike seasonal flu, where most deaths are seen in the elderly and children under 2-years-old, almost half of the deaths associated with the 1918 pandemic were in adults between 20 and 40-years-old. Scientists theorize that this could be because people over the age of 40 had previously been exposed to a similar flu that gave them some immunity. As the 1918 flu spread through the United States, public gatherings were reduced to prevent infections since doctors had no way to fight the infections.

However, the virus was able to cross the ocean with troops arriving to fight in Europe during World War I. Foreign troops soon became exposed to the virus and carried it back to their home countries starting new waves of infection.


SUMber WHO

Saturday, August 15, 2009

SONGsAng.....SONGsanG.

salam perpaduan..

sejak akhir2 ni banyak sangat perkara songsang berlaku.....
satu2 tuhan tunjukkan kepada kita.....kadang2 tanpa di sedari kita terpedaya dengan fakta,tindakan dan amalan songsang yg sedang berlaku dalam negara..

isu arak di selangor!!

lihat saje pemimpin2 PAS dalam isu ni..jika pemimpin dari BN yg mengeluarkan kenyataan kawalan penjualan arak oleh penjual sendiri,seperti langit akan runtuh kecaman,gelaran,maki hamun dan carutan dari mereka....kenyataan DAP dan PKR di sambut dengan laungan takbir..takebeer..
begini punya munafik masih ramai yg sengaje tutup mata...masih ramai yg menyokong.aku tegur pun di carutkan.......sebelum menang di selangor..berkobar2 kempen nak tutup kilang arak di PJ..lepas berkuasa,lesen jual arak di tambah,penjualan arak secara haram di pertahankan..sekarang menggalakkan semua premis jual arak pastu ikut la penjual tu nak jual ke tak arak2 kepada org islam..korang rase ade ke apek jual arak tu cakap.."haiya boss,kelajaan tatak kasi olang iselam beli alak..wa bukan tatak kasi tapi kelajaan tatak bagi jual"..aduuuiii..PAS..PAS..

isu hina ISLAM!!

orang bukan islam menghina agama islam di dalam negara islam...yg di ketuai oleh org islam,raja2 juga beragama islam..apakah yg buat mereka begitu berani mempersendakan islam sampai begitu sekali???...PAS pulak senyapppp..pemimpin mereka seperti nak luah mati sumber pendapatan balak,takut pulak kene ugut dengan DAP suruh lepas jawatan dan kene tindakan disiplin...macm kes HASSAN ALI kat selangor..kne sergah je terduduk terus..sengehhh macam kambing..wayang kene main dulu pastu kunun2 di selesaikan cara baik..taikkkkk.
rakyat melihat sandiwara apa yg di pertontonkan ni..nak tunjuk mereka sangat sepakat dalam segala isu walaupun awalnya tidak sependapat..wayangg betulll.
NIK AZIZ pulak sekerasnya mempertahankan kenyataan menghina islam tu walaupun si DAPSY mengaku bukan blog dia dan tak penah buat kenyataan tu..si lahanat kopet ni memang rutin dia la putar sana sini..tapi bab NIK AZIZ selumber je pertahankan yg aku ragu2..dah takde iman ke orang tua tu?sekurang2nya menegur jgn mempersendakan AL-Quran dan mempermainkan islam..org yg tak di label TOK GURU pun tahu marah walaupun boleh lagi tersenyum melambangkan kesabaran..memang tak bole nak menentukan tahap keimanan seseorg tapi diri sendri boleh menilai berapa tinggi keimanan dalam diri..muhasabah la TOK GURUS..

bukan isu besar tapi aku anggap songsang jugak..

mendewakan pemimpin yg terang2 bersalah dalam rasuah..hormat je tak salah walaupun aku sendiri tak hormat kepada pemimpin ni..tak perlu la sampai mendewakan...sehingga menutup segala teguran dari akar umbi..bukan aku nak luahkan rase kecewa kerana pemimpin lawannya tidak terpilih tetapi biarkan kita berfikir secara rasional yg kemenangan sementara tu bukan boleh di bawa kemana2...aku pun rase pelik kenapa masih ade yg bermati matian pertahankan pemimpin ni tanpa rase bersalah..aku sebenarnya semakin lupakan mamat ni sehingga ade yg memainkan isu ni dalam blog pro-kerajaan BN..aku sedar tak banyak sumbangan pun yg di lakukan oleh mamat ni dalam perjuangan UMNO..cara dia hendak naik sehingga tahap sekarang pun sangat2 di ragui.tindakan dia semata2 untuk glamor..menghalalkan cara jika mendatangkan populariti kepada dia.sanggup berdebat bagai tapi bab perbincangan tolak tepi sebab tak leh jadi hero....bukan andaian,tetapi fakta yg sangat kuat mengatakan itu dan ini tentang mamat ni dalam parti.sangat2 lantang ketika bapa mentuanya berada di tampuk pemerintahan..kami tak mahu pemimpin seperti ni menjadi pelapis akan dtg...jika sedar tiada sokongan dari akar umbi seharusnya tahu apa nak buat...jgn tunggu sehingga di cantas...lebih menghinakan..

amalan politik songsang PAKATAN RAKYAT..

di ketuai oleh pakar songsang..makanya segala yg di bawahnya tidak mampu untuk ke jalan yg lurus....songsang belake...

Thursday, August 13, 2009

Al-Fatihah Untuk Allahyarham Ustaz Asri Rabbani


Vokalis kumpulan nasyid Rabbani, Ustaz Mohd Asri Ibrahim, 40, disahkan meninggal dunia kurang sejam yang lalu akibat serangan jantung di Hospital Pantai, Bangsar.

Menurut rakannya, Azadan, jenazah arwah Asri akan dibawa ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) selepas ini.

Dimaklumkan, arwah meninggal dunia selepas jatuh pengsan semasa memberikan ucapan dalam sidang media program 'Syahadah' di Angkasapuri, Radio Televisyen Malaysia (RTM) kira-kira pukul 10.30 pagi tadi.

Pada dua hari lalu, Asri bersama anggota Rabbani yang lain menghadiri majlis sidang media dan memeterai satu lagi perjanjian kerjasama bersama Hotel Singgahsana untuk terus membuat persembahan di hotel tersebut sepanjang bulan ramadan yang bakal tiba nanti.

Rabbani akan mengadakan persembahan sepanjang ramadan di Hotel Singgahsana sambil menghiburkan para pengunjung yang hadir serta menikmati hidangan yang bertemakan 'Citarasa Ramadan 1 Malaysia' bermula 1 Ramadan nanti.

Rabbani telah bekerjasama dengan Hotel Singgahsana selama 18 tahun dan sejak itu Rabbani telah menghiburkan para pengunjung hotel tersebut yang datang untuk berbuka puasa dengan persembahan 'live' mereka.

Dalam sidang media itu, Asri berkata mengadakan persembahan di Hotel Singgahsana merupakan satu ibadah bagi dirinya.

"Saya rasa ibadah puasa saya tidak lengkap jika tidak mengadakan persembahan di hotel ini. Orang kata bulan puasa kalau boleh kurangkan bekerja, banyakkan ibadah, tetapi pada saya ini merupakan ibadah saya," katanya.

Asri dilahirkan pada 3 Ogos 1969 di Klang, Selangor.

Arwah meninggalkan seorang balu, Halizah Shahzan, 39, dan enam orang anak.

Asri menyertai kumpulan nasyid terkenal itu sejak ia ditubuhkan secara rasmi pada 1 Mac 1997 dengan dianggotai oleh sembilan orang termasuknya.

Asri juga pernah menyanyi secara duet dengan beberapa penyanyi terkenal seperti Mawi menerusi lagu 'Saksi' dan 'Mentari Merah Di Ufuk Timur' nyanyian bersama Amy Search.

Kehilangan Asri kini bermakna hilanglah tunjang Rabbani memandangkan arwah banyak menyumbangkan kemajuan prestasi sekaligus memberikan kejayaan kepada Rabbani.

Atas kejayaan itu, maka tidak hairanlah jika Rabbani dijulang sebagai Penyanyi/Artis Nasyid Popular di Anugerah Bintang Popular (ABP) selama lapab tahun berturut-turut.

Tidak kurang juga anugerah yang dicapai di Anugerah Industri Muzik (AIM) seperti Album Nasyid Terbaik 2001 (Iqrar - 1421), Vokal Berkumpulan Terbaik Dalam Album 2001 (Iqrar-1421), Album Terbaik 2001 (Iqrar-1421), Album Nasyid Terbaik 2002 (Intifada), Album Nasyid Terbaik 2003 (Qiblat) serta Album Nasyid Terbaik 2009 (Nostalgia Nada Murni) dan Lagu Nasyid Terbaik 2009 (Bila Nur Melimpah Di Hati).

Kemunculan Rabbani yang turut dianggotai oleh Mohd. Asri Baidul @ Ubaidullah, Azadan Abdul Aziz, Muhammad Luqman Abd Aziz, Muhammad Rithauddeen Yaakob, Mohamad Afandi Shahbudin, Ahmad Shafie, Nazrul Azhar Tamrin dan Zulkiflee Azman ini adalah dengan konsep yang tersendiri.

Dalam tempoh lebih 12 tahun berada dalam industri ini, Rabbani telah menghasilkan 19 buah album seperti 'ARAH Dari Mana… Ke Mana…' (1997), 'Pergi Tak Kembali' (1999), 'Intifada' (2000), 'Yalla Beena' (2004) dan yang terbaru, 'Nostalgia Nada Murni'.

Bermula dengan berkonsepkan nasyid klasik, melalui irama-irama yang dipetik dari Timur Tengah, Afrika dan Andalusia, kemudian diadun dan diolah mengikut citarasa yang sesuai dengan era yang terkini.

Juga dipersembahkan bersesuaian dengan citarasa remaja.

Disamping itu ditampilkan dengan adunan muzik ala melayu timur dan digabungkan dengan adunan muzik timur tengah.

Dan kini Rabbani muncul pula dengan konsep yang lebih global dalam bidang muzik tanpa mengurangkan kualiti mesej yang akan disampaikan dengan menampilkan world music didalam lagu-lagu terbarunya.

Ini adalah untuk menjadikan irama nasyid ini akan terus segar dari semasa ke semasa dan terus diminati oleh semua golongan tanpa mengira had bangsa dan negara.

Bagaimanapun dalam menyampaikan irama nasyid ini mesej adalah yang paling utama sekali dengan berpersepsikan bentuk nasihat, dakwah dan panduan.

Sekurang-kurangnya sedikit demi sedikit pendidikan secara tidak langsung itu berjaya masuk ke ruang fikiran sambil berhibur.

Lantaran itu juga boleh mendorong sikap kita ke arah kebaikan.

Wednesday, August 12, 2009

Sumbangan PAS??..ADA KE????..hurmmmm

APAKAH SUMBANGAN PAS KEPADA PEMBANGUNAN ISLAM DI MALAYSIA SELAMA IANYA DITUBUHKAN


1. SETIAP HARI DAN DALAM SETIAP CERAMAH POLITIK PAS, KITA AKAN TERDENGAR NYANYI SUMBANG PARA PENCERAMAH YANG MENGANGGAP DIRI MEREKA HEBAT DALAM BIDANG AGAMA MEMBUAT PELBAGAI TUDUHAN DAN FITNAH TERHADAP UMNO...

2. DI ANTARA FITNAH YANG PALING SUKA DIGEMBAR-GEMBURKAN OLEH MEREKA IALAH UMNO TIDAK MEMBAWA SEBARANG KEBAIKAN KEPADA PEMBANGUNAN ISLAM DI NEGARA INI...

3. UMNO DIIBARATKAN SEBAGAI SEBUAH PARTI SEKULAR DAN MENOLAK ISLAM BERBANDING PAS YANG MEMPERJUANGKAN ISLAM DAN MELETAKKAN ISLAM DIHADAPAN AGENDA PERJUANGAN POLITIK MEREKA...

4. BAIKLAH KITA ANGGAP TUDUHAN PAS ITU BENAR SEBAGAIMANA MEREKA KATAKAN...

5. SEKARANG PERTANYAAN YANG SAYA INGIN SAMPAIKAN IALAH SELAMA PAS DIBERANAKKAN DIBUMI MALAYSIA INI, APAKAH SUMBANGAN YANG TELAH DIBUAT UNTUK MENINGKATKAN LAGI SINAR ISLAM DAN PEMBANGUNAN RAKYAT SERTA AGAMA ISLAM KESELURUHANNYA...???

6. KALAU SUSAH SANGAT MAKA SENARAIKANLAH TIGA SUMBANGAN BESAR PAS TERSEBUT...???

7. KALAU SUSAH JUGAK MAKA SATU CONTOHPUN SUDAH MEMADAI...???

8. WALAUPUN DIBERI SEHARI SUNTUK MASA PUN AGAK SUSAH UNTUK MENCARI SATU CONTOH BAIK SUMBANGAN PAS KEPADA PEMBANGUNAN ISLAM DAN RAKYAT DI MALAYSIA INI...

9. TAPI KALAU DITANYA KEPADA PEMIMPIN PAS MENGAPA MEREKA TIDAK MELAKUKAN SEBARANG SUMBANGAN KEPADA RAKYAT ATAU ISLAM DI MALAYSIA MAKA JAWAPLAH PEMIMPIN “ MACAM MANA KAMI NAK MEMBUAT SEBARANG SUMBANGAN SEDANGKAN KAMI CUMA PEMBANGKANG..”

10. MAKA DITAKDIRKAN ALLAH, MEREKA BERJAYA MENJADI PEMERINTAH DI KELANTAN DAN MENJADI SEBAHAGIAN DARI PEMERINTAH DI KERAJAAN NEGERI SELANGOR.

11. TETAPI SETELAH BERGELAR PEMERINTAH SEKALIPUN MEREKA MASIH GAGAL MENGANGKAT MARTABAT ISLAM DITEMPAT YANG SEPATUTNYA... MAKA BERKATALAH PEMIMPIN PAS ..”MACAM MANA KAMI NAK UBAH UNDANG-UNDANG SEDANG KERAJAAN PERSEKUTUAN DIBAWAH PEMERINTAHAN UMNO YANG MENOLAK ISLAM”.?

12. BEGITULAH ALASAN PEMIMPIN PAS SETIAP KALI DIAJUKAN APAKAH SUMBANGAN MEREKA KEPADA ISLAM DAN RAKYAT INI... SENTIASA MEMBERI ALASAN DAN MENYALAHKAN ATAS ORANG LAIN BAGI MELINDUNGI KELEMAHAN MEREKA...

13. TETAPI BAGI SAYA, MEMANG BANYAK SUMBANGAN PAS KEPADA ISLAM DAN RAKYAT UMUMNYA...

14. PERTAMA, MEMECAH-BELAHKAN UMMAH (UMAT ISLAM) DI MALAYSIA DENGAN MENGELUARKAN FATWA BAHAWA UMNO KAFIR DAN MENGHARAMKAN AHLI PAS BERGAUL DAN BERSEMBAHYANG DIBELAKANG IMAM UMNO, MASJID YANG DIDIRIKAN OLEH UMNO DIPENUHI NAJIS KERANA DIBUAT DARI WANG HARAM...TETAPI BILA MEREKA MEMERINTAH MASJID YANG TADINYA NAJIS KINI SUDAH OK...

15. KEDUA, PERJUANGAN AHLI PAS ADALAH JIHAD DAN MATI DALAM PERJUANGAN PAS MAKA MATI DALAM JIHAD... CONTOH TERBAIK JIHAD YANG MATI DALAM PAS IALAH IBRAHIM LIBYA...

16. TETAPI SIAPAKAH YANG MENIPU WANG KUTIPAN BANTUAN ORANG RAMAI BAGI MEMBANTU ANAK DAN ISTERI ORANG MATI JIHAD TERSEBUT KALAU BUKAN PEMIMPIN PAS SENDIRI...!!!

17. KETIGA, PAS SERING MENGATAKAN UMNO TIDAK ISLAM KERANA BERKERJASAMA DENGAN PARTI BUKAN ISLAM... MAKA KITA BERSETUJULAH DENGAN TUDUHAN MEREKA ITU... TETAPI SEKARANG SIAPAKAH YANG BERSENGKOKOL DENGAN PARTI YANG TERANG-TERANG MENOLAK ISLAM SEPERTI DAP...???

18. KEEMPAT, PEMIMPIN PAS SELALU MENGATAKAN MORAL PEMIMPIN UMNO INI JAHAT DAN TIDAK ISLAMIK... TETAPI PEMIMPIN MANAKAH YANG MEMBELASAH KAYU BALAK DI TERENGGANU, KELANTAN DAN KEDAH...??? KALAU BUKAN PEMIMPIN SENDIRI...

19. PEMIMPIN PAS JUGALAH YANG MENGAMBIL ANWAR IBRAHIM SEBAGAI KETUA MEREKA SEDANGKAN PAS DAN DAPLAH YANG MEMBAWA ISU SALAH-LAKU MORAL ANWAR SEMASA PEMERINTAHAN TUN MAHATHIR DULU...!!!

20. KELIMA, UMNO DITUDUH TIDAK BERJAYA MENGEKALKAN KEAMANAN DALAM MASYARAKAT MALAYSIA... TETAPI PEMIMPIN MANAKAH YANG MENYOKONG GERAKAN HINDRAF YANG MEMBUAT DEMO, PEMIMPIN MANAKAH YANG SUKA MENGANJURKAN DEMO, PEMIMPIN MANAKAH YANG MEMPERJUANGKAN KEMATIAN PENJENAYAH DALAM TAHANAN POLIS KALAU BUKAN PEMIMPIN PAS...!!!

21. KEENAM, PEMIMPIN UMNO SELALU DISALAHKAN KERANA TIDAK ISLAMIK DALAM SEGALA TINDAKAN... TETAPI PEMIMPIN MANAKAH YANG MENGATAKAN MEMANDANG MUKA NIK AZIZ MENDAPAT PAHALA, PERJUANGAN PAS MENYAMAI PERJUANGAN RASULLULLAH... MENGUNDI PAS BOLEH MASUK SYURGA DAN MENDEWAKAN ULAMA PAS... KALAU BUKAN PEMIMPIN PAS SENDIRI...!!!

22. KETUJUH, PEMIMPIN SELALU MENUDUH PEMIMPIN UMNO TIDAK MELAKUKAN SEBARANG LANGKAH BERKESAN DAN ANTARA SEBAB PENYUMBANG KEPADA KERUNTUHAN MORAL GENERASI MUDA SEKARANG... TETAPI DI KELANTAN SEJAK PAS MEMERINTAH, BERAPA BANYAKKAH KES PENCERAIAN, PEMBUNUHAN, KECURIAN, ROGOL, RAGUT BERDARAH, DADAH, BUANG ANAK DAN SEBAGAINYA YANG TIDAK DIBENDUNG DAN SENTIASA BERLAKU... ADAKAH ITU JUGA SALAH UMNO...???

23. SEDARLAH WAHAI PENYOKONG PAS, JANGANLAH KAMU SEMUA PERCAYA KEPADA TIPU DAYA DAN LAKONAN BAIK YANG DILAKUKAN OEH KEBANYAKAN PEMIMPIN PAS INI...

24. PEMIMPIN INI MEMPUNYAI PELBAGAI WAJAH DAN DIGUNAKAN DI TEMPAT YANG BERSESUAIAN SEMATA-MATA UNTUK MEMANCING UNDI...

25. SEKIRANYA KAMU MASIH MENYOKONG MEREKA MAKA KAMU JUGA AKAN BERTANGGUNGJAWAB BERSAMA DENGAN PEMIMPIN PAS YANG MEMPERMAINKAN ISLAM DAN MEMBELAKANGKAN SURUHAN ALLAH... MAKA SAMA-SAMALAH KAMU MENJAWAB DIHADAPAN ALLAH KELAK ATAS KEMUNGKARAN YANG DILAKUKAN DI MUKA BUMI INI...

najamarine:sekiranya belum berkuasa mengata kerajaan sekarang tidak membangun bersama islam,selepas berkuasa PAS masih di awang awangan..masih juga belum mengotakan janji kepada rakyat untuk membangun bersama islam...munafik ke org macam ni??lu org pikir la sendiriiiiii!!!!!!!!!!!

SUMber TUNJANGLANGIT...

SAMannn...SAmannnn..hehhehe...MENTALLL!!

sakit tul si ANWAR ni...dia saman tu guna MAHKAMAH ke guna bende ape?
canang ke hulu ke hilir MAHKAMAH dah di peralat BN dan UMNO..maknenye dia ade MAHKAMAH sendiri kot tuk saman menyaman ni...hahahhahahahha


Kes saman menyaman ANWAR ni bukan tuk memperlihatkan dirinya betul dan benar..tapi saje nak alih fokus penyokong2 tegar dia agar tak banyak pikir tentang bukti dan fakta yg di kemukan oleh pemimpin BN/UMNO..


setiap kali ade PRK,mesti ada juga isu baru di cipta ANWARIBRAHIM..hehehhe....
sepatutnya dia jgn mengulangi bende sama acap kali....menampakkan ketidak warasan mentalnya di peliwat tegar ni.....


aku tertarik dengan sisipan dari blog The Unspinners di bawah ni....

"Dalam hal Anwar dok nak saman yang mana kami kira di The Unspinners dah anggar telah mencecah RM734.5 juta dan saman kembali hanya RM35 juta. Kami hairan kenapa Anwar masih tidak saman mereka-mereka di bawah ini:

1. Umi Hafilda Ali yang menulis surat pada Tun Dr. Mahathir.
2. Mohamad Sabu yang mula mendedahkannya dan memberi gelaran Al Juburi
3. Nalakurapan tennis partnernya yang tuduh Anwar sapu RM60 juta.
4. Ezam Mohd Nor yang mendedahkan macam-macam tentang bekas bos.
5. En. Azizan bekas pemandu isteri yang menjadi saksi utama dalam kes 1998.
6. Meor yang mendedahkan tentang rendah moral Anwar.
7. Dato Khairuddin Abu Hassan tiga pupunya yang telah banyak menceritakan tentang moralnya.
8. Mahfuz Omar yang telah menuduh Anwar macam-macam.
9. Dato Taib Azamudin yang telah dirakamkan dalam video pengakuan seorang mangsa Anwar.
10. KHairany yang membuat pengakuan dengan Taib Azamuddin tentang Anwar.
11. Isteri Timbalan Menteri, Hamzah Zainuddin yang memberitahu diganggu Anwar.
12. Abdul Razak yang mengaku telah diliwat.
13. Norlaila isteri orang yang bersuara manja yang mendedahkan affair mereka.
Pasti banyak lagi yang perlu disaman. Nampaknya boleh mencecah satu billion."

kaya gak kalau di campur sume..mana taknye..kan dia yakin dia di fitnah.mesti boleh menang punya..hahahhaha..ANWAR..ANWAR...kesiannnnn..

ANWAR....ANWAR..putar lagiii....putarrr..kesiannn..

1. Ketawa besar x-pkr pabila tahu AnWAR menuding jari kepada UMNO tentang keselamatan dirinya. AnWAR nak PUTAR lagi. Teman-teman PKR yang ditemui semalam telah menyatakan bahawa AnWAR telah meluahkan kebimbangan mengenai diri dan keluarganya sejak tindakbalasnya mengenai kenyataan TS Muhyiddin.

2. Memang AnWAR bijak merancang dan memanipulasi minda penyokongnya. Beliau mengeksploit kenyataan TS Muhyiddin dengan memberi kenyataan balas dan 'menghangatkan' polemik kenyataan TS Muhyiddin. Cadangan mahu mengambil tindakan undang-undang melonjakkan imej dirinya di kalangan penyokong yang 'kelabu asap'.

3. Manakala di kalangan pimpinan pembangkang, AnWAR menyuarakan kebimbangan mengenai dirinya seolah-olah negara Malaysia ini tiada undang-undang. Bara dikipas beliau dengan kaitkan isu Altantuya dan Teoh Beng Hock! Sedikit masa lagi AnWAR bakal keluarkan kenyataan beliau diancam bunuh. Nak sedap lagi, keluarganya juga turut diancam oleh ekstimis melayu kononnya......

4. AnWAR juga hanya perlu memberitahu 2-3 orang pimpinan tertinggi PKR tentang ancaman bunuh terhadapnya. Kerja menyebarkan berita palsu ini akan dilakukan oleh mereka ini yang konon mendapat '1st hand info' dari AnWAR. Mereka akan syok sendiri kerana kononnya AnWAR amat mempercayai mereka. Maka mereka ini akan bertungkus lumus menyebarkan berita konon AnWAR mendapat ancaman bunuh.

5. Apabila ditanya pimpinan tertinggi PAS nanti, AnWAR akan berkata bahawa budak-budak PKR ni saja yang berlebih-lebih! Beliau nanti akan nyatakann bahawa beliau hanya bimbangkan keselamatan diri dan keluarganya, tidaklah sampai berbunuhan. Maka rendahlah kredibiliti 'budak-budak' PKR di mata pimpinan tertinggi pembangkang.

Kita nantikan saja episod seterusnya, drama lama bakal berulang namun dengan plot yang berbeda. Namun mesejnya tetap sama. AnWAR bakal melarikan diri setelah segala usahanya nanti tidak berjaya.......;

Sekian.

SUMebr DAlaman PKR..x-pkr...

Tuesday, August 11, 2009

PANASSS!!!...MEmaNG PANas!!!..TAN BOON HWA..JAWAP la weii!!


Tan Boon Hwa saksi terakhir yang mengaku berjumpa dengan Teoh Beng Hock, pukul 6.30 pagi sesudah subuh. Soalannya:

"Benarkah anda (Tan Boon Hwa) telah memarahi dan bertengkar dengan Teoh Beng Hock di tandas, tingkat 14, pejabat SPRM, Plaza Masalam, selepas jam 3.45, pada 16 Julai 2008?"
Pertanyaan ini dibuat kerana terdapat seorang saksi yang telah nampak dan mendengar pertengkaran mereka berdua pada masa dan tarikh yang disebutkan di atas. Saksi tersebut adalah salah seorang pegawai SPRM yang pada masa dan tarikh tersebut, kebetulan juga mahu pergi ke tandas dan mendengar percakapan yang diucapkan dalam bahasa Cina.

Ini merupakan maklumat yang shahih yang diperolehi daripada sumber-sumber yang tidak boleh diberitahu di sini. Kita mahu Tan Boon Hwa lebih bertanggungjawab dan memberitahu perkara sebenar kepada masyarakat awam berkaitan dengan maklumat ini.

Latar belakang kejadian

Terdapat 4 orang saksi yang telah dipanggil oleh SPRM pada 15 Julai. Pertama bernama Haron, kedua; Teoh Beng Hock, ketiga; Tan Boon Hwa dan keempat Lee Wye Wing.

Haron tamat sesi soalsiasat pada jam 1 pagi (16 Julai) dan dibenarkan pulang. Saksi tersebut telah pulang ke rumahnya.

Tan Boon Hwa masuk ke pejabat SPRM pada jam 8.30 malam, 15 Julai dan tamat soal siasat jam 1.30 pagi (16 Julai) serta dibenarkan pulang. Pegawai SPRM menawarkan diri untuk menghantar Tan pulang ke rumahnya (di Kajang), tetapi Tan menolak tawaran itu dan meminta kebenaran untuk bermalam di SPRM.

Lee Wye Wing masuk ke pejabat SPRM untuk sesi soal siasat pada jam 2.00 pagi (16 Julai) dan tamat sesi soal siasat pada jam 5.00 pagi (16 Julai). Meskipun telah tamat sesi soal jawab pada jam 5.00 pagi dan dibenarkan pulang, Lee minta untuk berehat di bangunan SPRM serta dilaporkan meninggalkan bangunan SPRM kira-kira jam 9 pagi, 16 Julai.

Teoh Beng Hock masuk ke pejabat SPRM pada jam 5.00 petang, 15 Julai dan tamat sesi soal jawab pada jam 3.45 pagi, 16 Julai.

Soalan untuk Tan Boon Hwa

1. Kenapa selepas jam 2.00 pagi, 16 Julai, meskipun pegawai SPRM menawarkan diri untuk dihantar pulang, tetapi anda menolak, malahan anda meminta izin untuk bermalam di SPRM dan bersedia menunggu sesi kedua soal siasat pada jam 11 pagi, 16 Julai ?

2. Betulkah anda telah berjanji dengan pegawai SPRM bahawa anda akan membawa beberapa dokumen sokongan kepada SPRM semasa sesi kedua soal siasat, pada jam 11 pagi, 16 Julai. Anda dilaporkan telah menelefon isteri anda dan meminta membawa beberapa dokumen dibawa kepada anda untuk diserahkan kepada pegawai SPRM. Namun sehingga selesai soal jawab sesi kedua, pada jam 1.30 tengahari (16 Julai), anda gagal memberikan dokumen sepertimana yang dijanjikan ?

3. Betulkah selepas jam 3.45 pagi, 16 Julai, anda mengekori Teoh Beng Hock ke tandas, SPRM dan anda telah bertanya apakah soalan yang telah ditanya oleh pegawai SPRM kepada Teoh. Anda dilaporkan telah memarahi Teoh dan bertengar dengannya dalam tandas tersebut. Dilaporkan seorang saksi telah nampak dan menyaksikan pertangkaran anda itu ?

4. Apa yang telah anda lakukan di antara jam 3.45 pagi (16 Julai) hingga jam 10.59 pagi (16 Julai) ketika anda dibebaskan daripada sesi soal jawab, hingga anda masuk semula untuk sesi soal jawab kedua pada jam 11.00 pagi hingga 1.30 tengahari, 16 Julai ?

5. Betulkah selepas pertengkaran dengan Teoh, anda telah menelefon beberapa orang lain, selain daripada isteri anda ?

Baca artikel sepenuhnya di NT Anwar sini dan AIDC sini.

SUMber The Unspinners

pengkhianat BANGSA!!adik beradik ANWAR..CISS!

Bila aku dengar cerita ni memang menyirap satu badan. Memang sah masa Pak Lah memerintah dia banyak lantik tunggul kayu menguasai UMNO punya bahagian. Ini info yang aku terima apa sebenarnya berlaku kat PR kecil MU. Ketua bahagian Kuala Krai Dato' Ramzi Abdul Rahman secara senyap-senyap membekukan jentera sayap-sayap UMNO bahagian daripada mengambil bahagian dalam PR kecil Manek Urai.

Pada asalnya UMNO Kuala Krai dipimpin oleh Dato' Wan Zaid yang dipilih secara demokrasi oleh perwakilan semasa mesyuarat bahagian. Tetapi bila Pak Lah jadi PM pada tahun 2003, pandai-pandai je dia tolak Dato' Wan Zaid yang dipilih secara demokrasi, dan dipayung terjunkan tunggul kayu si Ramzi. Inilah tanda awal Pak Lah sebenarnya membelakangkan demokrasi dan mementingkan kroni.

Siapa sebenarnya si Ramzi? Dia ni pernah jadi setiausaha politik si Dollah Badawi, dan memang sah Pak Lah punya penjilat dan kroni. Ramzi "dihadiahkan" UMNO Bahagian Kuala Krai oleh Pak Lah mungkin atas dasar terima kasih. Aduh! Eh Tun Dol, nak bagi hadiah biarlah berbatas, ni UMNO Bahagian Kuala Krai jadi mangsa.

Dipendekkan cerita apabila Ramzi memegang Ketua Bahagian Kuala Krai lalu dibawa segala anak buah, anak biji, sahabat dan kroni untuk melobi dapatkan projek kerajaan yang diperuntukkan kepada bahagian. Ini menimbulkan kemarahan ahli akar umbi. Rasa meluat ahli akar umbi tidak dapat dinafikan lagi, dan Ramzi menerima padah pada PRU 2008 apabila beliau kecundang di DUN Dabong.

Untuk memanjangkan survival politik Ramzi mesti mempertahankan jawatan ketua bahagian yang dihadiahkan pada pemilihan bahagian 2008. Demi mendapatkan cukup pencalonan dari cawangan, Ramzi mengugut ketua cawangan supaya beliau dicalonkan, jika tidak no projects maaaann!!! Dipendekkan lagi cerita Ramzi memenangi ketua bahagian tanpa pertandingan setelah mendapat pencalonan cawangan secara ugutan.

Boleh nampak Ramzi punya keikhlasan bila Tuan Aziz dicalonkan

Persoalan, kenapa Ramzi sebagai ketua bahagian cuba menikam Tuan Aziz dari belakang. Ramzi sebagai penjilat Pak Lah semestinya mahukan pemuda bahagian memberi pencalonan kepada KJ. Tetapi Tuan Aziz sebagai ahli politik yang berprinsip tidak memihak kepada KJ si pengkhianat, dan pengaruh Tuan Aziz dalam sayap pemuda adalah cukup kuat sekali, sehingga beliau memenangi ketua pemuda bahagian Kuala Krai dengan majoriti yang amat tinggi.

Oleh itu Ramzi melihat Tuan Aziz sebagai bakat politik yang akan mencabar beliau nanti, lebih-lebih lagi jika Tuan Aziz memenangi kerusi MU, Ramzi secara otomatik akan dilayan sebagai tunggul kayu. Tambahan pula Ramzi hilang tempat bergantung sebab Pak Lah dah gone.

Sebelum penamaan calon Ramzi cuba melobi calon pilihannya naib ketua bahagian Encik Jalal, Aduh si Jalal ni dah terlebih umur dan boleh dipanggil atuk je. Ramzi juga cuba lakukan provokasi dengan mencadangkan sayap wanita melobi ketua mereka Kak Ani. Apabila Tuan Aziz dicalonkan, maka timbul rasa iri hati oleh sayap-sayap bahagian disebabkan oleh Ramzi punya perbuatan. Sumber fitnah terhadap Tuan Aziz yang telahpun dijawab oleh rakan saya Mr Singh sebenarnya berpunca dari Ramzi.

Cukup kesian apabila hanya sayap pemuda sahaja membantu Tuan Aziz berkempen tetapi sayap-sayap yang lain hanya bermain wayang. Dengan kekuatan serta jati diri Tuan Aziz dan dibantu oleh Tok Pa serta jentera UMNO pusat, Tuan Aziz berjaya mengurangkan majoriti dari 1352 kepada 65 sahaja. Itu adalah satu kemenangan moral walaupun diboikot oleh jentera bahagian yang hanya bermain wayang. SYABAS TUAN AZIZ.

Kepada sesiapa yang menuduh aku cuba memecahkan UMNO, baca artikel aku dan tolong faham bahawa aku hanya cuba membongkar segala tunggul kayu perosak parti. Oleh itu House PK menyeru kepada DS Najib dan TS Muhyidin bersihkan UMNO dari tunggul kayu yang ditinggalkan oleh Dollah Badawi seperti si Ramzi dan Khairy.

Janganlah mendengar bisikan-bisikan yang mengatakan sekiranya mereka ini ditendang keluar dari UMNO maka UMNO akan menerima kehancuran! Ini sebenarnya bisikan-bisikan dari makhluk pengkhianat yang berada dalam kesempitan!

SUMBer PARPUKARI!!!

Monday, August 10, 2009

PASS!!!mana la korang punya ulama ni??

1. Sudah berkali-kali saya katakan kepada semua, tidak kira siapa pun yang terlibat dengan rasuah harus disiasat oleh SPRM tanpa mengira dari parti mana sekali pun! Tapi biarlah ada bukti, bukan sekadar 'hearsay' style pembangkang yang kuat main wayang je!

2. Mana-mana individu yang sudah ada bukti yang cukup, mereka yang terlibat dalam rasuah atau salah guna kuasa mestilah di ambil tindakan! Tapi masalahnya, perkara ini tak difahami oleh sesetengah penyokong pakatan gangster ini, mereka sangka bila kita menceritakan pasal isu rasuah bermakna kita hanya mahu pembangkang sahaja yang terkena! Ceteknya penyokong pakatan haram ni kan?

3. Kalau dilihat pada artikel saya yang terdahulu, saya sudah menyatakan pendirian saya, tidak kira siapa pun, asal ada bukti yang cukup, maka dakwalah mereka yang terlibat! Tetapi 'being' pembangkang macam biasa la semuanya dikatakan tak betul! Mereka menuduh kita ni berat sebelah!

4. Pakatan Gangster yang terlampau haram ini juga suatu masa dahulu bercakap bukan main berapi lagi yang mereka adalah telus, transparent dan adil, mereka selalu menuduh kerajaan makan duit rakyat! Bila dapat kuasa mereka sapu lagi dasyat dari yang lain, tetapi masih mereka masih dan tetap mengatakan "UMNO RASUAH". Kelakar bukan?

5. Sekarang apabila satu persatu kemungkaran pakatan haram gangster ini terbongkar, maka si penyokong pengkhianat bangsa ini terus-terusan mempertahankan 'master-master' mereka, inikah yang rakyat Malaysia mahukan? Dipimpin oleh jenis manusia yang pandai bercakap tapi tak reti buat kerja dan perompak harta rakyat???

6. Semalam PM dalam satu kenyataan akhbar telah menyatakan bahawa beliau mahu Selangor kembali! Saya amat bersetuju dengan Dato Seri Najib, bukan apa semakin hari semakin hancur negeri Selangor di bawah jajahan Pakatan Gangster ini! Saya tahu jauh di sudut Hassan Ali, beliau memang mahu keluar dari Pakatan yang tidak halal itu!

7. Tapi masalahnya mungkin dia tak cukup keberanian la agaknya kan? Sebab DAP seperti yang kita ketahui adalah sebuah Parti yang ANTI ISLAM! Kebanyakan pemimpinnya terdiri dari kalangan orang-orang Kristian yang sememangnya amat membenci ISLAM! Baca disini

8. Anwar si pengkhianat bangsa telah berjumpa dengan PM untuk last political survival dia, dia cuba bermain wayang tamil dan menagih simpati suapay kes liwatnya digugurkan, namun usahanya itu ternyata tidak berhasil apabila DS Najib mengatakan dia tidak akan sesekali masuk campur dalam urusan mahkamah!

9. Tetapi seperti biasa pengikut Anwar yang buta mata hati tetap mengatakan mahkamah tidak adil dan bermacam lagi tuduhan konspirasi yang selalu dilemparkan! Sampaikan ada yang sudah mula bermain cerita kononya DS Najib yang pergi jumpa Anwar Pengkhianat bangsa ini! Kalau bab fitnah-memitnah ini memang tak boleh lawan dengan pakatan haram la, anda sememangnya pakar!

10. Betapa hina dan jijiknya taktik pakatan haram ini, mereka akan mengambil kesempatan atas segala macam isu! Asal sahaja ada kesempatan maka mereka akan menggunakan isu tersebut untuk mengenakan pihak kerajaan, kami dah meluat dan menyampah dengan perangai pakatan haram ini, apa kamu fikir kami rakyat marhaen ini bodoh dan buta macam pengikut kamu? Sudah tentu tidak! Kami nampak segala permainan murahan kamu!

11. Kepada DAPsy, sebentar tadi DS Najib sudah mengarahkan pihak polis agar menyiasat mengenai ketua pemuda DAP yang telah menghina ISLAM dan Raja! Kami mahu tindakan segera di ambil terhadap si kurang ajar yang terlampau ini! Kalau perlu digunakan ISA maka gunakanlah! Saya bersyukur ke hadrat Allah sekurang-kurangnya ada juga pemimpin dari UMNo yang berani bersuara, bukan macam KP elitis tu! Tidak ada pendirian!

12. Semakin hari saya melihat semakin berani kaum lain menghina ISLAM sesuka hati mereka, saya tak sangka PAS demi kuasa akan berdiam diri bila melihat rakan mereka DAP dengan sesuka hati menghina dan mengutuk ISLAM, baik di Penang, Kedah, Perak mahupun Selangor! Islam dihina dan dipermainkan tetapi PAS tetap menyepi! Mana perginya parti yang suatu masa dulu memperjuangkan ISLAM? Apakah kamu hanya pandai mengatakan UMNO itu kafir sahaja?

13. Saya masih tertunggu-tunggu ulasan dari Nik Aziz, Haji Hadi dan pemimpin PAS yang lain, namun hingga kini masih tidak ada yang didengari, mereka bersikap seolah-olah perkara ini tidak berlaku, inilah sikap 'double standard' PAS yang amat dibenci oleh rakyat marhaen! Kalau anda baca Haprak Daily, isu ini langsung tidak kelihatan, bebas betul kan suara mereka?

SUMBer PARPUKARI!!